Mobil Uygulamalarımız Çıktı!
10 TL İNDİRİM!
(uygulama ile verilen 50 TL ve üzeri ilk siparişe özel)
İncele
x
Stokta Yok

Mest (Koyun Miflonlu - 38 Numara)

DİĞER
%20
indirimli
Üretici Liste Fiyatı: 60,00 TL
48,00 TL KDV
DAHİL
Diğer Ölçüler
Diğer Renkler
Kampanya
Ürün Etiketleri:
  • Ürün Bilgileri
  • Yorumlar (0)
  • Taksit Seçenekleri
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • TEKNİK BİLGİLER
    YAZAR
    STOK KODU
    23 09 00 25
    KISA KODU
    BARKOD
    8682279628318
    KAĞIT CİNSİ
    TİCARİ ÜRÜNLER
    EN / BOY
    14 X 20
    AĞIRLIK
    0,095

    ÖZELLİKLER
    • Hakiki koyun derisi
    • Yumuşak deridir, ayakkabı içi giyilebilir.
    • Miflonlu
    • Deri tabanlı kolay yıpranmaz.

    Mest İlmihal Bilgisi

    Mest, ayakları bilekleriyle beraber örten bir tür ayakkabıya verilen isimdir.

    Mestler üzerine meshin caiz olabilmesi için gerekli olan şartlar şunlardır:

    • 1- Ayaklar yıkanarak alınan bir abdestten sonra giyilmiş olması
    • 2- Ayağa giyilmiş olarak normal bir yürüyüşle yaklaşık 5 km. veya daha fazla yürünecek kadar dayanıklı olması
    • 3- Mestlerin, ayağa giyildikten sonra bağsız olarak durabilecek kadar sağlam ve kalın olması
    • 4- Mestlerin her birinde, en küçük ayak parmağının üç katı kadar genişlikte delik bulunmaması
    • 5- Suyu emerek hemen ayağa geçirmemesi gerekir.

    Mesh, bir nevi hükmî temizlik olup; abdestte bir uzvun, ayağa giyilen mestin veya yaraya sarılan sargının üzerine ıslak elle; teyemmümde ise toprağa sürülmüş elle yüz ve kollar üzerine yapılır.

    Abdest alırken mestler üzerine mesh etmek Hz. Peygamberin (s.a.s.) sünnetiyle sabittir. Nitekim, Hz. Peygamberin (s.a.s.) abdest aldığını ve mestlerinin üzerine mesh ettiğini bildiren birçok rivayet vardır (Buhârî, Vudu, 35, 48; Müslim, Taharet, 72, 73).

    Abdestli olarak ayağına mest giyen kimse, mest giydikten sonra abdestinin bozulmasından itibaren, mukim ise bir gün, yolcu ise üç gün mestleri üzerine mesh edebilir. Hz. Peygamber (s.a.s.) misafir için üç gün üç geceyi, mukim için de bir gün bir geceyi mest üzerine mesh süresi olarak tayin etmiştir (Nesâî, Taharet, 98).

    Mestleri mesh ederek abdest aldıktan sonra, abdestli iken ayağından her iki mestini veya birisini çıkaran bir kişinin, hades (abdestsizlik hâli) ayağına geçmiş kabul edildiğinden abdestini bozmadan ayaklarını yıkayıp tekrar mestleri giymesi gerekir. Abdesti yokken çıkarmışsa, tekrar abdest alırken ayaklarını yıkması gerekir. Süresi dolduğunda, abdestli ise mestleri çıkarıp ayaklarını yıkaması yeterlidir; abdestsiz ise ayağını yıkayarak tam abdest almalıdır (Kâsânî, Bedâiu’s-sanâî, I,9).


T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.