Mobil Uygulamalarımız Çıktı!
10 TL İNDİRİM!
(uygulama ile verilen 50 TL ve üzeri ilk siparişe özel)
İncele
x

Bediüzzaman Nasıl Öğrenirdi?

SÜEDA YAYINLARI
Bediüzzaman'ın Öğrenirken Kullandığı Metodlar
%20
indirimli
Üretici Liste Fiyatı: 26,00 TL
20,80 TL KDV
DAHİL
Diğer Ölçüler
Diğer Renkler
Kargo : 200 TL’ye kadar 13 tl. Üzerine Bedava!
Tüm siparişler 24 saatte kargoda! (Pazar hariç)
superHizli.png (2 KB)
guvenli.png (2 KB)
iade.png (2 KB)
yerliUretim.png (3 KB)
Toplu Al, İndirim Fırsatını Yakala!
5 -9 Adet Ekle, Sepette %5 İndirim
10 -49 Adet Ekle, Sepette %7 İndirim
50 -1000 Adet Ekle, Sepette %10 İndirim

Toplu alım indirimi nasıl oluyor?

Tüm kampanyaları görmek için tıklayın.

Kampanya
  • Ürün Bilgileri
  • Yorumlar (1)
  • Taksit Seçenekleri
  • Tavsiye Et
  • Resimler
  • Video
  • TEKNİK BİLGİLER
    YAZAR
    MUHLİS KÖRPE
    STOK KODU
    04 01 01 54
    KISA KODU
    SB0044
    BARKOD
    9786257575096
    KAĞIT CİNSİ
    KÜLTÜREL KİTAPLAR
    EN / BOY
    13,5 X 21
    AĞIRLIK
    0,165

    ÖZELLİKLER
    • Yazar: Muhlis Körpe
    • Sayfa Sayısı: 126
    • Cilt: Karton Kapak
    • Kitap Ebat: 13,5 x 21 cm

    KAPAK YAZISI

    Doğru usuller, gitmek istediğiniz yere nasıl varmanız gerektiğini gösteren birer pusuladır. Doğru metodların amaca ulaştırmada ne kadar önemli olduğunu büyükler şöyle ifade etmiştir:

    “Kavuşamadığımızın sebebi usulsüzlüktür.”

    Doğru metotlar rehberliğinde az bir gayretle büyük sonuçlar almak mümkündür. Bundan dolayıdır ki usul/yöntem/metodoloji ilimlerin aslı olmuştur.

    Bu çalışmamızda hedefimiz, Bediüzzaman Hazretlerinin bütün hayatını kapsayan öğrenimini, özellikle talebelik yıllarında kendisini nasıl yetiştirdiğini ve bu konuda hangi metodları takip ettiğini kendi dilinden ve hayatından örneklerle açıklamaya çalışmaktır.

    ÖNSÖZ

    İnsanlar her şeyden önce öğrenmeye muhtaçtırlar. Onun için insanlar, amaçlarına ulaşmak veya bir meçhulü keşfetmek istediğinde rastgele hareket etmemelidir. Aksi halde arzularına kavuşmaktan mahrum olurlar. Hedefe ulaşmak, doğru yöntemlerin rehberliğinde mümkündür. Menzile varmak, doğru usuller iledir.

    Evet, öğrenmeye çalışmak önemlidir. Doğru işi doğru yöntemlerle yapmak ise çok daha önemlidir. Çünkü doğru usuller, gitmek istediğiniz yere nasıl varmanız gerektiğini gösteren birer pusuladır. Doğru metodların amaca ulaştırmada ne kadar önemli olduğunu büyükler şöyle ifade etmiştir:

    “Kavuşamadığımızın sebebi usulsüzlüktür.”

    Doğru metodlar rehberliğinde az bir gayretle büyük sonuçlar almak mümkündür. Hem daha kısa bir zamanda ve daha az bir emekle amacınıza ulaşmanıza yardım eder. Onun için insan isteklerine ulaşma konusunda doğru bir yol haritasına muhtaçtır. O harita ise metoddur. Bundan dolayıdır ki usul/yöntem/metodoloji ilimlerin aslı olmuştur.

    Bu çalışmamızdan maksadımız Bediüzzaman Hazretlerinin bütün hayatını kapsayan öğrenimini özellikle talebelik yıllarında kendisini nasıl yetiştirdiğini ve bu konuda hangi metodları takip ettiğini, kendi dilinden ve hayatından örneklerle açıklamaya çalışılmaktır.

    Bu kitapçık 4 bölümden oluşmaktadır.
    Birinci bölümde; Bediüzzaman Hazretlerinin öğrenirken takip ettiği ilkeleri anlatılmaktadır.
    İkinci bölümde; öğrenirken kullandığı usuller açıklanmaktadır.
    Üçüncü bölümde; nasıl bir talebe olduğunu gösteren talebelik özellikleri zikredilmektedir.
    Dördüncü bölümde ise; Bediüzzaman Hazretlerinin telifi olan Risale-i Nurun konuları açıklama mantığı işlenmektedir. Bu çalışmadan amacımız ise, öğrenim hayatına devam edenlere Bediüzzaman Hazretlerinin modellenebilir öğrenme yöntemlerini göstermektir.

    İÇİNDEKİLER
    • Bediüzzaman Said Nursi’nin Hayatı ve Öğrenimi
    • I. BÖLÜM: Öğrenimdeki Prensipleri
    • 1. Aşırılıklardan Kaçınmak
    • 2. Doğru Referanslar Kullanmak
    • 3. Mübalağadan Sakınmak
    • II. BÖLÜM: İlim Tahsilinde Kullandığı Metodlar
    • 1. Öğrenme Gayesini Bilmesi
    • 2. Mütalaası/Dikkatli Okuması
    • 3. Bediüzzaman Çok Okurdu
    • 4. Modern İlimlere Ait Kitapları Okudu
    • 5. Okumada Geliştirdiği Yeni Yöntemler
    • 6. Ana Metinleri Okuma
    • 7. Her Kitaptan Bir Kaç Konu Okuma
    • 8. Pürdikkat Okuması
    • 9. Metin Kritiği/Eleştirel Yaklaşım/Tartışmacı Metin Okuması
    • 10. Edebî Yönden Farklı Kelimelerin Kullanılmasını Teklif Etmesi
    • 11. Bazı Konularda Müelliften Farklı Düşünmesi
    • 12. Üslub Hakkında Değerlendirmesi
    • 13. Kendini Müellife Muhatap Tutması
    • 14. Tefekkür Ederek Okuması
    • 15. Ezberin Önemi ve Ezber Yapma
    • 16. Temel Kaynakları Ezberlemesi
    • 17. Kelime Ezberlemesi
    • 18. Ezber ve Ezberciliğin Farkı
    • 19. Münazara Metotundan Yararlanması
    • 20. Farkında Olması ve Her Şeyden Ders Alması
    • 21. Bildikleriyle Amel Etmesi
    • 22. Zihnini Güçlendirmesi
    • III. BÖLÜM: Bediüzzaman’ın Talebelik Özellikleri
    • 1. İlme Saygılı Bir Talebeydi
    • 2. Mütevazı Bir Talebeydi
    • 3. Azimli ve Kararlı Bir Talebeydi
    • 4. Öğrendiklerini Tekrar Eden Bir Talebeydi
    • 5. Bildikleriyle Amel Eden Bir Talebeydi
    • 6. Muhakemeye, Hür Düşünceye, Hakikati Aramaya Önem Veren Talebeydi
    • IV. BÖLÜM: Uygulama
    • 1. Risale-i Nura Bütüncül Bakma ve Anlama
    • 2. Aklî İstidlal Türleri
    • 3. Kelam İlminde Kullanın İstidlal Yolları
    • 4. Misal 1: Pencereler Risalesi
    • 5. Misal 2: Onuncu Söz
    • 6. Metni Doğru anlama
    • Sonuç
  • {{EMBED}}
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.