Bediüzzaman'ın Öğrenirken Kullandığı Metotlar

  •  
  • 13,00 TL
  • 9,75 TL   %25
  • Fiyatı :
    1,81 TL + KDV
  • 3,25 TL - 3 Taksit (Kuveyt Türk Kartına)


  • Aynı Gün KargoAynı Gün Kargo
  • En Ucuz ÜrünEn Ucuz Ürün
  • Fırsat ÜrünüFırsat Ürünü
  • Hediyeli ÜrünHediyeli Ürün
  • Hızlı KargoHızlı Kargo
  • İndirimli Ürünİndirimli Ürün
  • Özel ÜrünÖzel Ürün
  • Sınırlı SayıdaSınırlı Sayıda
  • Şok Fiyatlı ÜrünŞok fiyatlı Ürün
  • Yeni ÜrünYeni Ürün
  • Ücretsiz ÜrünÜcretsiz Kargo
  • 0.0
    (0) Yorum
  • Yorum Yap
Bu ürüne bakanlar bunlara da baktı
TEKNİK BİLGİLER
YAZAR
MUHLİS KÖRPE
STOK KODU
04 01 01 54
KISA KODU
SB0044
BARKOD
9786056627538
KAĞIT CİNSİ
KİTAP KAĞIDI 55 GR
KOLİ ADEDİ
54
AĞIRLIK
0,167
EN / BOY
13,5 X 21

ÖZELLİKLER
  • Sayfa Sayısı: 165
  • Alfabe: Kitap hem Osmanlı alfabesiyle hem de latin alfabesiyle yazılmıştır. Sağdan başlandığında 96 sayfa Osmanlı alfabesidir. Soldan başlandığında 65 sayfa latin alfabesir. (Yukarıdan kitap içi resimlerine bakınız)
  • Cilt: 1. sınıf sert karton kapak

ÖNSÖZ

İnsanlar her şeyden önce öğrenmeye muhtaçtırlar. Onun için insanlar, amaçlarına ulaşmak veya bir meçhulü keşfetmek istediğinde rastgele hareket etmemelidir. Aksi halde arzularına kavuşmaktan mahrum olurlar. Hedefe ulaşmak, doğru yöntemlerin rehberliğinde mümkündür. Menzile varmak, doğru usuller iledir.

Evet, öğrenmeye çalışmak önemlidir. Doğru işi doğru yöntemlerle yapmak ise çok daha önemlidir. Çünkü doğru usuller, gitmek istediğiniz yere nasıl varmanız gerektiğini gösteren birer pusuladır. Doğru metodların amaca ulaştırmada ne kadar önemli olduğunu büyükler şöyle ifade etmiştir:

“Kavuşamadığımızın sebebi usulsüzlüktür.”

Doğru metodlar rehberliğinde az bir gayretle büyük sonuçlar almak mümkündür. Hem daha kısa bir zamanda ve daha az bir emekle amacınıza ulaşmanıza yardım eder. Onun için insan isteklerine ulaşma konusunda doğru bir yol haritasına muhtaçtır. O harita ise metoddur. Bundan dolayıdır ki usul/yöntem/metodoloji ilimlerin aslı olmuştur.

Bu çalışmamızdan maksadımız Bediüzzaman Hazretlerinin bütün hayatını kapsayan öğrenimini özellikle talebelik yıllarında kendisini nasıl yetiştirdiğini ve bu konuda hangi metodları takip ettiğini, kendi dilinden ve hayatından örneklerle açıklamaya çalışılmaktır.

Bu kitapçık dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; Bediüzzaman Hazretlerinin öğrenirken takip ettiği ilkeleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde; öğrenirken kullandığı usuller açıklanmaktadır. Üçüncü bölümde; nasıl bir talebe olduğunu gösteren talebelik özellikleri zikredilmektedir. Dördüncü bölümde ise; Bediüzzaman Hazretlerinin telifi olan Risale-i Nurun konuları açıklama mantığı işlenmektedir. Bu çalışmadan amacımız ise, öğrenim hayatına devam edenlere Bediüzzaman Hazretlerinin modellenebilir öğrenme yöntemlerini göstermektir.

KAPAK YAZISI

Doğru usuller, gitmek istediğiniz yere nasıl varmanız gerektiğini gösteren birer pusuladır. Doğru metodların amaca ulaştırmada ne kadar önemli olduğunu büyükler şöyle ifade etmiştir:

“Kavuşamadığımızın sebebi usulsüzlüktür.”

Doğru metotlar rehberliğinde az bir gayretle büyük sonuçlar almak mümkündür. Bundan dolayıdır ki usul/yöntem/metodoloji ilimlerin aslı olmuştur.

Bu çalışmamızda hedefimiz, Bediüzzaman Hazretlerinin bütün hayatını kapsayan öğrenimini, özellikle talebelik yıllarında kendisini nasıl yetiştirdiğini ve bu konuda hangi metodları takip ettiğini kendi dilinden ve hayatından örneklerle açıklamaya çalışmaktır.

Bu sonuncu da arka kapak yazısı hocam.

İÇİNDEKİLER
  • I. BÖLÜM: Öğrenimdeki Prensipleri / 9
  • 1. Aşırılıklardan Kaçınmak / 9
  • 2. Doğru Referanslar Kullanmak / 12
  • 3. Mübalağadan Sakınmak / 15
  • II. BÖLÜM: İlim Tahsilinde Kullandığı Metodlar / 19
  • 1. Öğrenmedeki Amacı Bilme / 19
  • 2. Okumak / 22
  • 2.1. Bediüzzaman Çok Okurdu / 22
  • 2.2. Pozitif/Müsbet İlimlere Ait Kitapları Okurdu / 25
  • 2.3. Okumada Geliştirdiği Yeni Yöntemler / 27
  • 2.3.1. Ana Metinleri Okuma / 29
  • 2.3.2. Her Kitaptan Bir Kaç Konu Okuma / 30
  • 2.3.3. Kendisini Müellife Muhatap Tutma / 31
  • 3. Tefekkür Etmek / 34
  • 4. Ezberin Önemi ve Ezber Yapma / 36
  • 4.1. Temel Kaynakları Ezberleme / 37
  • 4.2. Sözlük Ezberleme / 38
  • 4.3. Ezber ve Ezberciliğin Farkı / 39
  • 5. Zihnini Güçlendirme / 39
  • 6. Münazara Metodundan Yararlanma / 40
  • 7. Farkında Olma ve Her Şeyden Ders Alma / 42
  • 8. Bildikleriyle Amel Etme / 45
  • III. BÖLÜM: Bediüzzaman’ın Talebelik Özellikleri / 47
  • 1. İlme Saygılı Bir Talebeydi / 47
  • 2. Öğrendiklerini Tekrar Eden Bir Talebeydi / 49
  • 3. Azimli ve Kararlı Bir Talebeydi / 50
  • 4. Mütevazı Bir Talebeydi / 50
  • 5. Bildikleriyle Amel Eden Bir Talebeydi / 51
  • 6. Muhakemeye, Hür Düşünceye ve
  • * Gerçeği Araştırmaya Önem Veren Bir Talebeydi / 52
  • IV. BÖLÜM: Uygulama / 55
  • 1. Risale Olarak Anlama / 55
  • 1.1. Aklî İstidlal Türleri / 56
  • 1.2. Kelam İlminde Kullanın İstidlal Yolları / 58

Kuveyt Türk Katılım Bankası

TaksitTutarToplam
1 9,75 TL 9,75 TL
2 4,88 TL 9,75 TL
3 3,25 TL 9,75 TL
Pozitif Oran 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00